8 Mart 2008 Cumartesi

ÖNCE BEN



Hayat bizleri öyle şekillendirdi ki, "kendim" demeyi unuttuk.
Sorumluluk alarak yetiştik, sevgiyi saygıyı öğrendik ailemizde, doğru olmayı, dürüst olmayı, düzgün insan olmayı öğrendik. Ailemize ve çevremize faydalı olmaya çalıştık.

Helal kazanmaya, israf etmemeye, yardıma ihtiyacı olana el uzatmayı öğrendik, dünya telaşımızın içinde üstümüze düşenleri yaptık. İyi evlat, öğrenci, çalışan olmak için uğraştık.

Damlaya damlaya göl olur atasözü bizi anlattı bazı zamanlar,

Sıkıntımızı üzüntümüzü açığa vurmak bize göre değildi belki, üzülenle üzüldük, ağlayanla ağladık.

Hüznü erdem zannettik, halbuki gülümsemek erdem imiş.

Üzüntü damlaları biriktikçe mutsuz olmayı sınadık.

Mutlu olmak için "ÖNCE BEN" deneceğini öğrendik.

Meğer ne kolaymış yaşamak, ne rahatmış hayat, ne güzelmiş dünya

Önce kendimi sevdim seveli insanları daha fazla sever oldum

Önce kendime değer verdim vereli diğer insanları daha iyi anladım

Önce kendim için yaşayınca çevreme daha mutlu baktım

Belki bencil bulacaksınız beni, ama hiç öyle değil

Önce ben diyeli, beni mutlu etmeye çalışalı dünya daha bir renklendi

Kendime dönünce yeteneklerimi keşfettim. Kendi özgünlüğümü hissettim

Tabii ki "vesile"lerim vardı bu yolda. Onların duacısıyım.

Sizden "Önce Ben" demenizi istiyorum. Siz kendinizi farkedince diğer bireyleri ve onların özgün'lüklerini de farkediyorsunuz.

nilüferçiçeği-08.03.2008

Hiç yorum yok: